torsdag 23 april 2009

"en hård jävla kväll"

Härligt att detta har varit min diet i tre dagar. Jag förstår verkligen inte vad folk trackar ner på nudlar för. Det är sjukt gott, skit nice, nyttigt, bra för magen (lättsmält), näringsrikt och allt det där. Eller hur, måste man äta näringsrikt varje måltid? Kan jag inte bara få käka billigt ett tag så jag har råd med körkortet? Jag äter ju massa näring och skit i skolan liksom.

Aja, till saken, nu kommer ett långt klago inlägg på livet. Men även ett underbart konstaterande.
Det är så att jag hatar att ha mycket att göra, på för lite tid. Beror självklart på vad det är men nu är det bara drygt typ. Har precis gjort klart allting på Artikelblocket som består av följande; Nyhetsartikel, krönika, porträtt och enkät. Allt utifrån ens egna nyhet. Blev relativt nöjd, men jag vet att jag kommer få skit för mina texter, jag är dålig på att änvända språket säger de.

Till de bra! Jag förstår varför folk och jag vill bli journalister, det är för de där underbara tillfällena då man får träffa sjukt mysiga och underbara personer. Som idag när jag gjorde enkäten satt jag mig ner med en man och pratade i 10minuter om livet i dess former. Men mest om prostatacancer. Jag blev så glad och imponerad på hans personlighet så jag blev tvungen att ta i hand och dra en "trevligt att prata med dig" grej. Aja, nu ska jag fundera ut mitt fotorepotage. Jag har inga idéer alls. Någon som har en skitbra idé? (Jag vet att ingen kommer att kommentera med någon bra idé för det är inte inne att kommentera på den här bloggen verkar det som..)


Over&Out

1 kommentar:

Li sa...

VI kan göra ett fotoreportage om varandra för jag har just fått en liknande uppgift... minst 10 bilder och text... slutexamineringsuppgiften! fett opepp!
pussss