onsdag 22 april 2009

Gårdag, nudag







God eftermiddag kära flatandiggare. En lång och jävligt trevlig helg har gått. Ja den tog ju slut för ett tag sen, onsdag idag, men den var hur som helst trevlig. Min käre vän Thyberg höll er uppdaterade, och han gjorde det med bravur tycker jag. Som ni säkert läst har Orsa och Aleks dragit till Turkiet för att utföra stordåd, eller i alla fall försöka. Kvar i lyan blir då jag och Gustaf min adlige vän. Och självfallet Herman.. I går kom en tredje på besök, nämligen min flickvän Sara. Vi åt eldorado köttbullar, vi vägde upp den bristfälliga kosten med en underbar efterrätt som hon länge insisterat på att få göra. Gott var det! Just nu stundar artikelblock, jag ska skriva en nyhetsartikel, ett porträtt och en krönika om hedersförtryck. Ska precis till att börja med krönikan faktiskt men vet inte riktigt än vad sensmoralen ska vara. Senare i kväll ska alla dramaelever på skolan kolla på en teater, Knutbymorden, det ska ju intressant.

Nu ska jag ta mitt andra äpple för dagen och dyka ned i journalismens bottenlösa värd.
Ps. Orsa, Gustaf öppnade din Café. Ds

(ANDREAS)

Inga kommentarer: